G. Castillo-Aguilar1, L.V. García-Quiñonez2, D. Fernández-González3, Luis Felipe Vedeja4, G.A. Castillo-Rodríguez5 y C. Gómez-Rodríguez1,*
1 Departamento de Mecánica, Facultad de Ingeniería, Universidad Veracruzana, Universidad Veracruzana, Campus Coatzacoalcos, Av. Universidad km. 7.5 Col. Santa Isabel.
2 Centro de Investigación en Recursos Energéticos y Sustentables, Universidad Veracruzana, Campus Coatza-coalcos, Av. Universidad km. 7.5 Col. Santa Isabel.
3 Nanomaterials and Nanotechnology Research Center (CINN-CSIC), Universidad de Oviedo (UO), Principado de Asturias (PA), Avda. de la Vega, 4-6, 33940, El Entrego, Asturias, Spain.
4 Departament of Materials Science and Metallurgical Engineering, School of Mines, Energy and Materials, Universidad de Oviedo, 33004, Oviedo/Uvieu, Asturias, Spain.
5 Facultad de Ingeniería Mecánica y Eléctrica, Universidad Autónoma de Nuevo León, Av. Pedro de Alba s/n, 66455, San Nicolás de los Garzas, México.
* Correspondencia: crisgomez@uv.mx (C.G.R.)
https://doi.org/10.59335/alow9418
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